معاونت غذا و دارو

 ♦♦ معرفی امور اداری معاونت غذا و دارو :


 عمده وظايف اموراداری (عمومي) معاونت غذا و دارو :
 
   1-تهيه وتنظيم دستورالعمل
تهيه وتنظيم دستورالعمل  به منظور كنترل ورود وخروج اشخاص به معاونت

   2-نظارت و سرپرستي
نظارت وسرپرستي امور دفتري ارسال مراسلات وبايگاني وامور مربوط به نقليه از قبيل توزيع وسائط نقليه بين واحدهاي تابعه
 
   3 - نظارت در خريد
نظارت در تهيه و خريد وتحويل ملزومات وتقسيم آن بين ادارات از طريق انبار
 
   4 - نظارت بر کليه امور
نظارت بر كليه امورمربوط به خدمات واحد متبوعه (وشركتهاي خدماتي خصوصي مرتبط با اداره ) و راهنمايي پرسنل بخش  و پاراف
مكاتبات مربوطه طبق موازين و ارزشهاي اسلامي

 
واحدهاي ذيربط امور اداري(عمومي) و رئوس فعالیتهای آنها 
 
   1 - کارگزيني
تهيه خلاصه پرونده و صدور احكام پرسنلي پرسنل بخش (افزايش سنواتي ، ضريب ساليانه و ... ) ـ تهيه پيش نويس و پيشنهاد اعطاي گروه تشويقي بر اساس اجراي خط مشي معين شده ـ صورت برداري ، طبقه بندي ، كد گذاري و بايگاني پرونده ها ـ كنترل حضور و غياب پرسنل بخش و ثبت و محاسبه مرخصي هاي روزانه و ساعتي – تكميل فرمهاي ارزشيابي به و تاييد رساندن نمرات ارزشيابي –صدور ماموريتها- تهيه مدارك ارتقاء گروه و تغيير عنوانها و ارائه به تشكيلات – بررسي پرونده هاي طرح تبيين ارتقاء شغلي كارشناسان
  
  2 - دبيرخانه 
 دريافت و ارسال نامه ها، اوراق، پرونده ها و ساير مكاتبات و ثبت مشخصات مجريان آنها در دفاتر انديكاتور و انديكس ـ مخابره دورنگار برخي از نامه ها ـ تايپ نامه ها و يادداشتهاي اداري از روي پيش نويس هاي خطي ـ الصاق اعلاميه ها به محل هاي مربوط

 

   3 - نقليه
تأمين وسيله نقليه جهت انجام مأموريت ها و سرويس اياب و ذهاب پرسنل بخش ـ نظارت ، بررسي و رسيدگي بر ثبت ميزان سوخت، امور بيمه ، تعميرات و شماره گذاري اتومبيل ها و تقاضاي خريد وسايط نقليه و لوازم يدكي
    4 - خدمات
نظارت بر امور مربوط به انتظامات و خدمات عمومي ـ همكاري در برگزاري همايش ها ، كارگاهها، جلسات و پذيرايي

 

   5 - تاسيسات
سرويس، راه اندازي، نگهداري ، تشخيص عيوب و رفع نواقص و تعميرات اساسي دستگاههاي حرارتي، برودتي و ژنراتور برق اضطراري، تابلوها و تأسيسات الكتريكي مركز

 

   6 - تدارکات
تهيه و خريد لوازم درخواست شده واحدهاي مركز بهداشت پس از تكميل امضا و تأمين اعتبار ـ همكاري در برگزاري همايش ها و كارگاهها ـ همكاري با دفاتر فصلنامه بهورز و فصلنامه رازبهزيستن در چاپ و توزيع نشريات ـ تنظيم قرارداد خدمات پشتيباني و اداري با شركت ها و مؤسسات و اشخاص مجاز
  
   7 - انبار
درخواست خريد اقلام مصرفي و تحويل، ثبت و نگهداري اقلام فوق و اقلام غيرمصرفي در دفاتر و انبار و سپس تحويل آنها به واحدهاي مورد درخواست و توزيع اجناس سهميه بندي شده به صورت دوره اي به شهرستانها

 

 


رئوس فعاليت هاي امور مالي

      اعتبارات:  

ثبت اعتبارات دريافتي در دفتر اعتبارا ت –تامين اعتبار هر يك اسناد با توجه به برنامه مربوطه – و ثبت كليه اسناد دريافتي از شهرستانها در دفتر اعتبارات شهرستان . توزيع و ابلاغ اعتبار به شهرستانهاي مربوطه . درياغت كليه در آمدهاي وصولي در پايان هر ماه
 
     رسيدگي :
 رسيدگي و نظارت بر كليه اسناد تنظيمي توسط  كار پردازان و واخواهي اسناد ناقص با ذكر موارد اشكال جهت رفع نقص آنها .
 دريافت و پرداخت : كليه امور مربوط به دريافت و پرداخت به پرسنل (حقوق ، اضافه كار، ماموريت ، حق الزحمه ، حق التدريس و..)
 
     صدور چك :
درخواست چك توسط كار پردازان مركز جهت خريد لوازم – صدور چك بابت تحويل اسناد كار پردازان مركز – صدور چك  بابت رسيد سند توسط شهرستانها از ذيحسابي استان – صدور برگه بابت تحويل اسناد كارپردازان – تهيه نماينده جهت اسناد به ذيحسابي – صدور برگه جهت ارسال به ذيحسابي – گرفتن چك بابت اسناد از ذيحسابي  و ثبت آن در دفتر بانك
 
     اموال :
 حفظ و حراست اموال دولتي – اختصاص پلاك اموال براي غير مصرفي – ثبت اموال رسيده و فرستاده و ارسال آنها به دارايي
 
    دفتر داري:
  ثبت ودرج کلیه عملیات حسابداری در تاریخ وقوع – کنترل حسابها و گرفتن تراز عملیاتی ریالی – ثبت ونگهداری حسابها جهت گرفتن تراز حسابهای مالی
 
   فروش دارو :
فروش داروهای عمومی وبیمارستانی و داروهای مخدر با توجه به صدور فاکتورهای اداره امور دارو
 
   نگهداری حسابهای کارخانجات موادغذایی :
اخذ تعرفه صدور پروانه ساخت و  آزمایشات و عوارض واردات و صادرات