نقش موثر کیفیت در افزایش مصرف محصولات حلال مراسم 

 

مظهر حسین، محقق ارشد مرکز آمار و تحقیقات اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی (SESRIC) آگاهی، اقتصاد، چارچوب قانونی، امنیت غذایی، توسعه فناوری، رشد جمعیت را محرک های اصلی صنعت غذای حلال عنوان کرد.

وی به جمعیت دو میلیارد نفری مسلمانان اشاره و گفت: کشورهای اندونزی، پاکستان، بنگلادش، مصر و ایران به ترتیب از لحاظ جمعیت از بازارهای اصلی محصولات حلال به شمار می روند.

مظهر حسین سهم آسیا را در هزینه های غذای حلال حدود ۵۰ درصد اعلام کرد که بیشترین سهم را در میان قاره های مختلف شامل می شود.

محقق ارشد مرکز آمار و تحقیقات اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی به نقش موثر کیفیت در افزایش مصرف محصولات حلال اشاره و افزود: تجارت و مدیریت صحیح، آگاهی و عوامل اجتماعی از عوامل افزایش کیفیت غذای حلال است. 

وی بر اقتصاد محصولات حلال،تاکید و بیان داشت: ۵۸ درصد جمعیت مصرف کنندگان غذای حلال را کشورهای مسلمان اندونزی، ترکیه، پاکستان، مصر، بنگلادش، ایران، عربستان، نیجریه تشکیل می دهند.

مظهر حسین در پایان به بیان چالش های جاری در زمینه محصولات حلال، یکنواخت سازی و اتحاد استانداردها، پیشنهادات و چشم انداز آینده این سازمان و ... پرداخت.


روابط عمومي معاونت غذا و دارو

دانشگاه علوم پزشکي مشهد


** بازديدكنندگان

امروز: 393
هفته جاری: 694
هفته‌ گذشته: 2575
ماه جاری: 6716
ماه گذشته: 15278